måndag 6 juli 2009

Norge med mer...


så nära men ändå så långt bort. Får ju nämligen inte köra hyrbilen ut från Sverige. Vi är alltså vid riksgränsen eller svinesund som det heter.

Innan resan till Sundet så var vi och shoppade på Nordby Shopingcenter, ett helt okej ställe med en del roliga butiker. Men jag tror vi var dom enda svenskarna, för det var bara norrmän så långt man såg. På parkeringen så var 9 av 10 bilar norska.

Själv så fyndade jag en riktigt snygg pike tröja från Quiksilver och Anneli hittade två fina tröjor från VeraModa samt några grejer från systrarna Grenes.

Har även hunnit med ett träningspass idag, först så joggade jag några kilometer sen så hittade jag till strömsvallen så jag passade på att köra några 400 meters intervaller på löparbanan. Riktit skönt väder att träna i idag även om jag hellre hade haft sol o värme så att man kunnde sola och bada lite mer.

Nästan så att man inte tror jag har semester med så mycket som jag hunnit med idag...

Nu så blir det en sväng ner till stan för att äta lite gott och imorgon så blir det antagligen en sväng ut till koster. Ser ju i alla fall soft ut på bilden nedan.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Det visste jag inte....att man inte fick ta svensk hyrbil in till Norge.
Koster är dejligt. På Nordkoster har vi tältat en midsommar.På Sydkoster har du varit 1 ggn. Du åkte mest träkärra.
Nu befinner vi oss i Träslövsläge....där är det dejligt.
Efter Fotbollskväll blir det kycklingsallad ute på altanen
Kram

Anonym sa...

Du har inte tältat på Nordkoster, vad jag vetgransio

Anonym sa...

gransio.......blev fel

Per sa...

Va, är det sant. Körde du 400ingar på semestern?? Det skulle jag gärna vilja se. =)