onsdag 8 juli 2009

Koster

Vad skönt det är att ha semester när det är fint väder alltså. Man blir så mycket gladare och dagen går så mycket fortare, nästena för fort ibland.

Som ni kanske förstår så har vi haft toppenväder idag. Det passade extra bra eftersom vi passade på att åka ut till Koster eller närmare bestämt Nordkoster. Var otroligt vackert där och vi hittade till en riktigt fin badstrand. Vattnet var helt kristallklart och det var jättefin sand plus att det var varmt och skönt i vattnet. Tipsar verkligen att ni går till det badet om ni besöker Nordkoster. Badet som vi hittade till heter Björnsängen och det var lite besvärligt att ta sig ditt men det var det helt klart värt. Se karta nedan:


Har massa bilder på hur vacker det är på kameran men får inte över bilderna till datorn, men jag lägger kanske upp lite bilder när vi kommer hem sen.

**************

Passade även på att reka lite inför SM-tävlingarna som kommer att hållas på Koster. Jag kan ialla fall säga så här mycket, att ingen kommer att springa utanför kartan, och gör dom där så lär dom få vara bra på att simma ;)

2 kommentarer:

Per sa...

Trist att jag inte ska springa där då på SM. Hade gissat rätt igår om jag hade orkat kommentera. det är säkert.

Anonym sa...

En midsommarhelg i mitten av 70-talet tältade vi på NordKoster. Jag tror vi badade vid "er badvik".Åt middag på ett pensionat, säkert ombyggt till flådigt hotell.
SydKoster är också fint, men på ett annat sätt. Vi gick iland längst ner sedan gick vi över ön.
Idag blåsigt, kallt och mest mulet.